14 maja 2013

Alfabet zdrowia- E,F&G.

Witajcie!
W dzisiejszym wpisie wartości odżywcze produktów na litey E, F i G jako kontynuacja cyklu wpisów. Poprzednie części: A&B C&D


Estragon- uzupełnia wit. A, działa lekko moczopędnie. Zawiera jod i inne składniki mineralne, jednak używa się go jako przyprawę, więc nie może być ich jedynym źródłem.

Figi- dużo błonnikach w suszonych owocach oraz potasu, zawierają jednak dużo cukru, co może pogłębiać próchnicę. Zwiera również wapń, magnez oraz potas.

Fasola- zawiera potas, fosfor oraz wapń. Dostarcza białka, jednak niepełnowartościowego dlatego powinna być jego uzupełnieniem, a nie głównym źródłem.

Granat- źródło wit. C, żelaza oraz wapnia. Zawiera polifenole chroniące układ sercowo- naczyniowy przed chorobami. Doskonały jako alternatywa dla soku z cytryny.

Grejpfruty- dobre źródło wit. C, zawierają pektynę (w białych, środkowych błonkach) obniżającą poziom cholesterolu we krwi.

Groch- zawiera białko, jest bogatym źródłem witamin z grupy B, dostarcza żelaza, potasu oraz fosforu i jodu. Przed ugotowaniem należy groch namoczyć.

Gruszki- zawierają wit. C oraz potas, suszone dostarczą żelaza. Rzadko wywołują uczulenia, są źródłem rozpuszczalnego błonnika.

źródło: Foods that Harm, Foods that Heal- Tom Sanders, notatki



Jutro post, o którym wspomniałam ostatnio :)
Pozdrawiam!

10 komentarzy

  1. Jak zwykle super post :) Czekam na część kolejną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi, że od tygodnia mam dziką ochotę na gruszki! :) Wierzę, że człowiek w ten sposób sygnalizuje sobie niedobory więc biorę sobie to do serca i chyba pójdę do sklepu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam ostatnio koktajl z pietruszki z gruszką <3

      Usuń
  3. Kurde osoatnuo u Scoobiego widziałam fajny artykuł - porównanie jakości białka z fasoli i z piersi kurczaka, nie mogę tego teraz znaleźć, ale rozchodziło się o to, że w fasoli znacząco mniej jest tylko lizyny, reszta aminokwasów jest na praktycznie takim samym poziomie. To tak a propos tej fasoli w/w ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko akurat lizyna, dla nas kobiet, jest ważna bo wspomaga pracę jajników.

      Usuń
    2. Właśnie dlatego strąki są dobre jako uzupełnienie i powinno się je spożywać w towarzystwie innych roślin, aby wyrównać aminokwasy :)

      Usuń
  4. Ja kooocham granaty,ale nie ma ich już w biedronce,a to jedyne miejsce ,gdzie mogę je dostac ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie nie lubię grupy E,F i F ;) Gruszki... brr ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię czytać u ciebie posty tego typu:) zawsze jest tak kolorowo:) ale lubię jedynie gruszki;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dawno nie odświeżałam tej serii, czas to zmienić :)

      Usuń