20 marca 2013

194. Smoothie i owsianka.

Dzisiejszy ranek był pod znakiem owsianki w słoiku po... maśle orzechowym! Tym, które zrobiłam jakiś czas temu w domu z orzechów ziemnych. Jeszcze nie wykorzystywałam tak słoika po czymkolwiek, muszę przyznać, że spodobał mi się ten sposób, poza tym dobór innych składników sprawił, że było to na prawdę smaczne i pełnowartościowe danie :) W dodatku szybkie i idealne do zapakowania w podróż, czy do pracy!


Owsianka warstwowa w słoiku po domowym maśle orzechowym
- płatki żytnie i owsiane
- jajko
- suszona żurawina
- kilka winogron
- pół banana
- wiórki kokosowe
- sok z połówki pomarańczy

Ugotowałam płatki z jajkiem (tutaj pisałam jak to robię). Denko słoika obsypałam żurawiną (były tam resztki masła) nakryłam ugotowanymi płatkami, dorzuciłam pokrojone winogrona, znów płatki, pokrojone pół banana, kolejną łyżkę płatków, polałam sokiem z pomarańczy (własnoręcznie wyciśniętym), posypałam wiórkami i dodałam jeszcze żurawiny, bo mam do niej słabość.
Gotowe! :)

Ponieważ zostało mi pół banana i pół pomarańczy- dobrałam kilka składników, wrzuciłam wszystko do blendera i zrobiłam pochmurne smoothie na pochmurny dzień i humor. A za pół godziny wyszło słonko :)


Smoothie wywołujące słońce
- półtora banana
- pół pomarańczy
- jabłko
- pół dużego kubka jogurtu naturalnego
- opcjonalnie szklanka wody- ja chciałam by koktajl był bardzo rzadki, bo takie wolę- można pominąć

Porcje wyszły dwie, za sprawą dodanej wody- wypiłam jedną po drugiej, takie było smaczne ;) Przyznaję się publicznie, że ja i mój syn jesteśmy uzależnieni od bananów...

Czuję, że ten sezon świeżych darów natury i długich spacerów będzie owocny w koktajle i dania "na wynos" :)

12 komentarzy

  1. Ja od tygodnia dosłownie pożeram banany, codziennie jem :)
    A do smoothies świetnie się nadają, bo są słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smoothie wywołujące słońce - na jutro dla wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również pożeram banany tonami, z resztą sama wiesz :D podziwiam Cię za Twoją kulinarną kreatywność!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jestem uzależniona od bananów, a owsiankę chyba wypróbuję, bo aktualnie to od co najmniej dwóch tygodni codziennie na śniadanie jem owsiankę z bananem.

    OdpowiedzUsuń
  5. takiej owsianki jeszcze nie jadłam;p będę musiała spróbować:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne smakołyki :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Owsianka w kazdej postaci jest wspaniala... :)
    Ja ostatnio jem co rano w towarzystwie migdalow, twarogu, jablka i cynamonu

    OdpowiedzUsuń
  8. Też jestem uzależniona od bananów :D

    OdpowiedzUsuń
  9. pysznosci!!!
    a co sadzisz o sojach smakowych ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soja jest jedną z najbardziej modyfikowanych roślin na świecie- ogólnie nie jem soi ;)

      Usuń
  10. taki słoiczek to ja lubię:) podkradłabym z przyjemnością:)
    i koktajl:) podoba mi się, nigdy nie robiłam z wodą, chyba muszę spróbować, szczególnie, że za mało jej piję :)

    OdpowiedzUsuń