29 października 2012

117. Pyszna kolacja i przepis na bułki żytnie na mleku.

Witajcie:)

Dzisiaj na kolację była bułka żytnia- jeszcze ciepła! Oczywiście z masłem, jajkami sadzonymi i pomidorem. Wszystko oprószyłam pietruszką.
 

Bułki ostatnie, które piekłam wyszły bardzo twarde dlatego do mąki żytniej postanowiłam dodać część pszennej i oto one:


Bułki pszenno-żytnie na mleku

400g mąki żytniej

100g mąki pszennej
4 łyżki stołowe oleju z wiesiołka
łyżeczka soli
250ml mleka
50g drożdży
odrobina wody

W misce z letnim mlekiem rozkruszyłam drożdże. Odstawiłam na ok. 20 minut (miskę wstawiłam do większej z mocno ciepłą wodą, aby utrzymać temperaturę). Przesitowałam mąkę i dodałam sól. Połączyłam wszystkie składniki i dodałam olej. Wyrobione ciasto znów odstawiłam na jakieś 20 minut. Jak wyrosło uformowałam 8 bułek, nacięłam je i posypałam płatkami (które potem odpadły, bo nie posmarowałam buł jajkiem przed wypiekiem)

Co z nich wyrosło po 30minutach w 200/210 stopniach to zobaczyć możecie powyżej :D Zjedzcie je koniecznie z masłem, są wtedy o niebo lepsze :)

Na koniec coś dla wszystkich głodomorów, jak ja :D Zgłaszajcie się w komentarzach, że jesteście ;)


A kto zgadnie, kogo miałam przyjemność poznać w sobotę? :) Przyznam się jedynie, że było ich dwie (czytając łikendowe posty jedną odgadniecie bez problemu) :D

46 komentarzy

  1. bułeczki wyglądają przepysznie :) nie mam pojęcia kogo poznałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Yummy! wygladaja naprawde super :) na bank wypróbuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, mój syn był zachwycony formowaniem (a raczej deformowaniem :D:D:D) bułek :)

      Usuń
  3. Jakie apetyczne i zdrowe! :) Wspaniałe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio odkryłam moje uzależnienie od pietruszki, które dotychczas chyba drzemało gdyż jej nie znosiłam, teraz? nie wyobrażam sobie kanapki bez :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś nie zwracałam na to uwagi, a teraz kanapka bez pietruszki jest jakby niepełna :D

      Usuń
  5. Ja pietruszkę muszę mieć do spaghetti carbonara :D
    Ja wiem kto, ale nie powiem :D

    U mnie się piekarnik popsuł i nic nie mogę piec, ale mam ochotę na ciabatty ziołowe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe :D

      oo, ja to nie wiem jakbym bez piekarnika żyła;)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Omnomnomnomnom :D

      Gosia już chyba wiem gdzie idziemy na śniadanie :D

      Usuń
    2. aaa, haha :D spoko jajka są, bułki są tylko jeden pomidor został :D:D

      Usuń
    3. jutro dzień targowy to przyjadę z własnym pomidorkiem :D

      Albo przywiozę mój wiejski twaróg :D om nom nom :D

      Usuń
    4. mówicie? :> masz tyle żarcia, żeby nas wszystkie nakarmić? :P

      Usuń
    5. Trzy głodomory :D :D :D Tego nie przetrwa nawet najlepiej wyposażona kuchnia :P

      Usuń
    6. ojeja!twaróg i pomidor mniam, mniam :)

      Gosia po 10 jaj na głowę to chyba styknie, co? :D

      Usuń
    7. Twaróg z rzodkiewką, szczypiorkiem i gotowanym jajkiem :D

      10 to na przegryzkę :D he he

      Usuń
  7. ja też wypróbuję przepisik :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ujawniam sie ze swoim małym głodem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Omniammniam uwielbiam kanapki z jajkiem sadzonym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Przynajmniej nie trzeba gotować i obierać jajek :D

      Usuń
  10. mnie się właśnie piecze chlebek :) a pietruszki nie znoszę, taka gorzka jest..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to zależy skąd ta pietrucha :D Ja mam od babci ;) Mrożona, ale zawsze lepsza niż ta sztuczna ze sklepu;)

      Usuń
    2. też mam z ogródka, parę pudełek w zamrażarce, ale kurcze, nie mogę jej znieść :(

      Usuń
    3. Oj:( Może sąsiad czymś sypie swoje rośliny i Ci z ziemi ciągną syf jakiś? ;)

      Usuń
  11. w takim razie:) musże sama sprawic sobie takie sniadanie...

    OdpowiedzUsuń
  12. takie buleczki chyba sa do zjedzenia do zaraz bo szybko twardna, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co jadłam dzisiaj je na kolację i nie było tragedii, co prawda zrobiły się takie zbite, ale popijając kakao nadal są pyszne :D

      Usuń
  13. Ale mi narobiłaś smaków... Też zorientowałam się po wyglądzie masełka, że są jeszcze ciepłe. MNIAAAAM :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Masełko się roztopiło od buły i ciepłych jajek, jej pycha :D

      Usuń
  14. Kanapki z jajkiem sadzonym to moja miłość :D A jeszcze pietruszka do tego lub szczypiorek to w ogóle bajka:)
    Takie bułki muszą smakować super, szkoda tylko, że mój piekarnik nie działa :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują, smakują! Na prawdę szkoda, bo to są prawdziwe bułki, a nie jakieś kolorowane i napuszone sklepowe;)

      Usuń
  15. z jakiego filmy ten kadr?
    głodomor :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czym można zastąpić olej z wiesiołka? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a czy można użyć do nich mąki orkiszowej zamiast żytniej?

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie niestety wyszły kamienie, nic praktycznie nie urosły, nie bardzo dało sie zjeść:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zależności od typu użytych mąk, bułki będą bardziej zwarte lub mniej ;)

      Usuń